dinsdag 9 september 2008

Green wedding!

Zo. De verjaardag van Hasse is achter de rug; ik heb weer tijd om te bloggen! Eerst maar eens beginnen met m'n koffertjes showen die ik voor m'n eerste opdracht heb gemaakt:



Groene_koffertjes



Ik ben geen ondernemer. Ik heb het vak economie op de middelbare school nooit begrepen (maar misschien lag dat ook wel aan de docent; hij kwam naar de klas en praatte met zijn alter ego...). Ik kan best budgetteren, maar geld vragen voor mijn knutselwerken...? Hmm, daar had ik toch wel een flinke portie zelfwaardering voor nodig (en aansporing van vriendinnen, haha!) Maar goed, ik heb een paar avonden uit zitten puzzelen hoeveel de Trouwkoffertjes moesten gaan kosten, uitgaande van een uurloon van 10 euro. Daar kwamen natuurlijk nog de kosten bij voor het koffertje zelf, en de inhoud die ik niet zelf heb gemaakt en voilà dan kom je uit op zo'n 30 à 35 euro per koffertje. De prijs hangt af van het soort koffertje dat je kiest. Wil je helemaal zelf bepalen welke kleur koffer je krijgt, dan is dat minstens 5 euro duurder dan bovenstaande koffertjes, die van de Hema afkomstig zijn (er staat eigenlijk een plaatje op van Jip en Janneke, maar daar heb ik een zelfbedacht logo'tje overheen gemaakt).



De inhoud van de koffertjes ziet er ongeveer zó uit:



Inhoud_groen_koffertje



De inhoud is afhankelijk van de wensen van de klant, want ik werk graag in opdracht (ik ben dól op thema's, daar kan ik me echt creatief op uitleven!) en de leeftijd van het kind. Zo heb ik voor deze opdracht twee koffertjes met handbeschilderde houten popjes gemaakt en één koffertje met zelfgemaakte vilten vinger-kikkertjes. Allemaal in hun eigen vilten huisjes:



Green_weddingdrie_op_een_rij



Voor deze opdracht mocht ik ook twee kleinigheidjes maken. De ene is Happy Burt geworden, de andere werd een klein houten doosje met daarin een houten bruidspaartje.



Vogel_op_tak Green_weddingkleinigheidje



Ik vond het heel erg leuk om zo in opdracht creatief bezig te zijn en hoop dat er nog veel opdrachten zullen volgen!



1 opmerking:

  1. Ik vraag me nu wel heel erg af van wie jij ook alweer economie had... Kom je trouwens naar de reünie?
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...