dinsdag 6 maart 2012

Pakjes-dag

Een eigen huis betalen van één inkomen
vraagt om prioriteiten stellen,
want we willen 'rijk' leven,
zonder rijk te zijn.

Rijk leven is voor ons:
genieten van ons gezin,
van ons heerlijke huis met dito tuin,
ons omringen met mooie spullen,
lieve familie en fijne vrienden.

Gelukkig hebben we geen dure smaak
en zien we het geluk in kleine dingen,
maar budgetteren is wèl nodig.
Daarom besloten we aan het begin van dit jaar
om geen cadeautjes meer te kopen,
maar om alle jarigen dit jaar te verrassen
met zelfgemaakte cadeautjes.


Om alle pakjes te maken,
hebben we een maandelijkse pakjesdag ingevoerd,
want we willen graag met aandacht cadeautjes maken
voor de mensen die ons dierbaar zijn.
't Kost wat tijd,
maar daar krijgen we ook
een hele gezellige, creatieve dag voor terug,
met deze stapel pakjes als resultaat:


En frietjes na afloop voor de harde werkers!


9 opmerkingen:

  1. Wat een wereld idee zeg! Laat je ook nog een keer wat van de cadeautjes zien voor de inspiratie??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk idee! Aardig wat kadootjes te verzorgen voor 1 maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Budgetteren kan dus superleuk zijn! Om iets zelfgemaakts te geven krijg je er nog veel meer voor terug als gezin! Wat een super idee!!!

    Groetjes en tot gauw!!!
    brand je een kaarsje vandaag ?
    Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi idee! Laat je ons ook zien wat voor moois jullie maken?

    Ook wij leven van 1 salaris en dat valt soms niet mee. Ik vind het dan ook leuk om iets zelf te maken. Maar twijfel wel eens of de ontvanger(s) dat ook leuk vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...jammer dat ik nog niet jarig ben...! Hihi! Ziet er zoooo spannend uit!!!

    Kus! Eefke XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anneke,
    Helemaal leuk om zelf kadootjes te maken! Ik doe dat al een paar jaar en de reacties zijn positief (op 1 na, gek dat die me nog zo helder voor de geest staat ... ik had voor iemand een paar handschoenen zonder vingers gebreid en het kado werd zuchtend zonder reactie in een hoekje weggelegd).
    Ik ga zelfs verder want ik maak mijn feleicitatiekaarten voor verjaardagen e.d. ook allemaal zelf. Ik snuffel op de Kringloop naar boeken met mooie/leuke illustraties en maak daar met spuitlijm en karton kaarten van. Ik naai vaak een kantje of strikje mee of iets van vilt. Erg leuk om te doen. En heel persoonlijk ook.
    Dit alles heeft 1 "nadeel" ... ik vind de kaarten in de winkel zo duur! En als ik eens een kadootje in een winkel wil kopen, schrik ik ook van de prijs (zodat ik het toch maar weer zelf maak!).
    Wil je weten wat ik zoal maak als kadootjes dan kun je op mijn weblog gluren. De vriendjes van mijn zoon vragen tegenwoordig als ze jarig zijn om een naam-kussen (zie blog)!
    Groetjes!
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi ik heb nog een leuk Paasknutselidee voor je.
    Je hebt manderijnennetjes, chrysanten, uienschillen en eieren nodig. Blaas de eieren uit, wikkel de chrysanten onder het manderijnnetje tegen de eieren aan. Strak. Kook ze dan 10 minuten in uienschillen. Daarna haal je alles eraf, zijn je eieren mooi rood met een mooie afdruk van de bloemen erop! Dat is zo mooi! Succes. En die kan je ook cadeau doen natuurlijk.
    Margrethe

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...