vrijdag 9 maart 2012

Pakjes-dag 2

Natuurlijk vergeten
om foto's te maken
vóórdat de cadeautjes ingepakt waren,
dus nu maar een inhoudelijk berichtje
zonder foto's

Wat we tot dusver voor pakjes hebben gemaakt:
- diner-bord
(= beschilderd bord
met op de achterkant
een uitnodiging
om een keer bij ons te komen eten)

- een houtblok
(om een insektenhotel
van te maken)

- een warmte pakket
(blokken haardhout
met op ieder blok
het woord 'warmte')

- tegoedbon voor een
workshop in Verwonderland

- een pakket om zelf
een rariteiten-kabinet te maken
('ingrediënten' zelf verzameld)

- spijkerplank / spirograph
(een beschilderde plank
met spijkers erin + een bolletje wol
om mooie touwfiguren van te maken)

Maken jullie ook (wel eens) cadeautjes?


7 opmerkingen:

  1. Heerlijk die zelfgemaakte cadeaus! Vorige week, toen ik jarig was, heb ik als cadeau gevraagd iets van iemands talent. Dit was zo leuk. Van concertjes,knutsels, kookkunsten, fotografiekunst tot waardebonnen. Zelf vind ik dit de leukste cadeaus om te krijgen.Heb er een blogje over geschreven.
    Wij maken ook graag dingen voor verjaardagen. Van mij mag dit wel ingeburgerd worden. op deze manier cadeaus geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij doen het eigenlijk nooit,..misschien durf ik niet zo goed...alleen als ik zeker weet dat iemand het leuk vind om te krijgen. Stom eigenlijk want ik vind het zelf wel leuk om zulke originele en met aandacht gemaakte kadootjes te krijgen(en ook om ze voor anderen te maken..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een originele cadeautjes ! Ik maak ook vaak iets zelf, nog wel steeds naast een gekocht cadeautje of geld. De laatste tijd krijg ik vaak verzoekjes als ik naar de wensen vraag ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nu bezig met het maken van paashaas-eierwarmers van oude wollen dekens in de vorm van een paashaas geknipt en dan met festonsteek en een mooi haasjes/eekhoorntjes/vossenlintje als labeltje ertussen aan de zijkant. Dat lint trof ik ooit in een brocantewinkel en nu wist ik wat ik ermee kon! De dekens lagen bij de kliko op mijn werk, even gewassen en nu zijn ze inmiddels al vanalles geworden. Bloemetjes onderzetters, eierwarmers dus, een tasen een kussen. En dan krijgt mijn zus en haar gezin er zes inclusief zes eitjes van onze kip voor het Paasontbijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke ideetjes/cadeautjes! Vooral de spijkerplank. Dat zou hier ook in de smaak vallen!

      Verwijderen
  5. Eigenlijk zou ik dat veel vaker moeten doen. Cadeaus maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou dat veel vaker moeten doen. Zelf cadeaus maken.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...