zaterdag 27 september 2008

Reclameblok/g

Naast knutselen (en met de meisjes dingen doen en het huishouden een beetje bijhouden en het huis verbouwen en mijn blog bijhouden enz) houd ik me ook nog met een paar andere projecten bezig. Een paar. Want ik weet inmiddels dat ik grenzen heb. Dacht ik vroeger (een half jaar geleden nog) dat ik Superwoman was, nu weet ik dat ik niet alles kan wat ik zou willen. Ik probeer dat te accepteren van mezelf, maar stiekem hoop ik dat er nog eens dagen uitgevonden gaan worden van 36 uur, of dat mijn DNA zó verandert dat ik met 1 uur slaap ook nog op de been blijf... Tot die tijd roei ik maar met de riemen die ik heb en leef ik voor mijn gevoel constant 'on the edge', want voor minder doe ik het niet...; ik blijf toch telkens weer proberen om zoveel mogelijk uit de dag te trekken (Maar ik heb ook al een paar keer 'nee' gezegd tegen nòg meer projecten. Aan de ene kant ben ik daar dan trots op, aan de andere kant voel ik me toch wel een soort van schuldig omdat ik weet dat ik het wel kan. Maar Nu Even Niet! Later, als ik Groot ben!)



Project 1 = Het Picknickproject



Picknickmand Ik ben samen met Marleen (ja, die van het Kleuren-Speuren in Verwonderland) bezig met het opzetten/uitwerken/bedenken van een picknick-boekje dat vól moet komen te staan met leuke picknick-plekken hier in de buurt, maar ook met lekkere recepten, ideeën voor spelletjes, natuurtips, achtergrondinformatie over de plekken enz. Voor het daadwerkelijk een boekje is met foto's (we moeten natuurlijk alle picknickplekken zelf uitproberen en dat gaat -vrees ik- de komende maanden niet lukken) heeft Marleen alvast een blog geopend: Picknickm@nd. Het blog is een opstapje naar het echte werk en ons uiteindelijke doel is: mensen naar buiten 'jagen', hup, de natuur in, genieten van al het moois om je heen met een gevulde mand erbij natuurlijk!



Project 2 = De Kinder-Doe-Dag van IVN Heeze-Leende



Ivn_logoIVN Heeze-Leende organiseert in het voorjaar en najaar Kinder-Doe-Dagen. Sinds een paar jaar trek ik samen met (weer) Marleen de kar om er samen met een aantal enthousiaste vrijwilligers geweldige dagen van te maken. Ook dit najaar staat er weer een Kinder-Doe-Dag op het programma en wel op zondag 26 oktober en zondag 2 november. Het ochtendprogramma is bedoeld voor kinderen uit groep 1, 2 en 3 en heeft als titel 'Minimonsters?' We gaan samen met de kinderen naar buiten om uit te vinden of spinnen nu echt minimonsters zijn of niet. Naast het buitengebeuren natuurlijk ook tijd voor knutselen, verhalen en iets te drinken.



Het middagprogramma is voor kinderen uit de groepen 4, 5, 6, 7 en 8 en gaat over het klimaat. Een onderwerp dat misschien wat zwaar klinkt, maar we gaan ons die middag vooral niet focussen op de milieuproblematiek. Wat we wel gaan doen? Kijken wat 'klimaat' nu eigenlijk is, welke klimaten er zijn, hoe ons eigen klimaat eruit ziet. Zodat we aan het einde van de middag kunnen zeggen of het klimaat nu 'Hot or not?' is!



Opgeven voor het ochtend- en middagprogramma kan door een mailtje te sturen naar: m.h.hoogendam-gielen@hetnet.nl



4 opmerkingen:

  1. Super idee, dat picknick project! :D
    Inspiratietip voor in de picknickmand: bento boxes...maar daar was je zelf waarschijnlijk ook wel opgekomen :P
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je blog al geruime tijd en had eigenlijk het idee al dat je al met 1 uur slaap toe kon komen. Wat een creatief leven zeg, heerlijk.
    Dat picknick project is leuk zeg. Maar je kunt gewoon proefdraaien in de winter hoor. Mss dat er wat raar naar gekeken wordt, maar met een warme jas, das, handschoenen is picknicken leuk om te doen (eventueel een kaars mee om de handen tussendoor te warmen bij het vlammetje (of een vuurkorfje))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, heerlijk, picknicken. En in de winter gewoon een thermos met lekker warme thee of soep mee, en hup, weer lekker spelen.
    Wat een leuke ideeën hebben jullie met z'n tweetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wou dat ik genoeg had aan 5 uur slaap op een nacht! Wat een zeeën van tijd zou ik dan over houden...
    Leuke ideeën! Waar is de blog van Marleen precies? (de link opent in outlook)
    xo

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...