zondag 14 september 2008

Het einde van de zomer

Het_einde_van_de_zomer_op_de_seizoe
Voor sommige dingen moet ik gewoon tijd maken. Dingen waarvan anderen misschien denken "Moet dat nu?". Dingen waarvan ik denk "Ja, dat moet nu!" De seizoenstafel veranderen is zo'n ding. Het heeft een tijd geduurd voor ik wist waar ik het ding neer wilde zetten, hoe ik het vorm zou gaan geven, of er mee gespeeld mocht worden enz, maar inmiddels heb ik eigenlijk wel 4 plekjes waar ik seizoensdingetjes neerzet:



  1. de grote seizoenstafel met te bespelen dingen erop:
    Seizoenstafel_einde_van_de_zomer


  2. het seizoenstorentje voor 'de grote mensen':
    Seizoenstorentje_heide


  3. een kaartenboog op tafel waar een mooie plaat in staat met vaak iets bijpassends ervoor:
    Wij_zijn_dol_op_de_heide_2
     


  4. en inmiddels heb ik boven, op de overloop, ook een plankje geconfiskeerd en er een boekje met braamtakken op gezet.


Ik vind het heerlijk om de sfeer van het seizoen op al die plekjes weer te kunnen geven, te 'pakken' als het ware. Het geeft me een gevoel van buiten zijn, ook als ik binnen ben; dan kan ik hier thuis ook nog genieten van de bloeiende heide, van de rijkdom van de natuur. En als ik buiten voel dat het weer verandert, dan moet ik de seizoenstafel ook veranderen. Ook als ik er eigenlijk misschien geen tijd voor heb, geeft het me rust als op die manier buiten en binnen in balans zijn. En bovendien vind ik het verzamelen van de juiste spulletjes een heel rustgevend karwijtje (èn het is weer een goede reden om met de meiden naar buiten te gaan om spullen te verzamelen! Altijd leuk!)



Hoewel de zomer op z'n eind loopt, zitten er toch ook weer allerlei nieuwe dingen in 'de pen':



  • De Knutsel-Frutsel-avonden die ik eerst wekelijks organiseerde vinden nu nog maar 1 keer per maand plaats (op de Derde Dinsdag). De data voor deze 'Vrije Inloop Knutsel-Frutsel-avonden' vind je in de kolom 'Made by...' aan de linkerkant.


  • In plaats daarvan ga ik nu ook 1 keer per maand (aan het begin van de maand) Knutsel-Frutsel, Klets & Leut avonden organiseren voor ouders van kinderen uit de klas van Hasse en Fenne. (Zie de 'Voor jezelf'-kolom aan de rechterkant) We gaan op die avonden werken aan figuurtjes voor op de seizoenstafel, die de juf nog graag aan zou willen vullen. Werk in opdracht dus, maar ik denk dat er ook veel gekletst en geleut gaat worden!


  • Ik ben samen met Marleen (waarmee ik ook de zomeractiviteiten 'Kleuren Speuren in Verwonderland' mee organiseerde) en enkele andere vrijwilligers bezig om een Kinder-Doe-Dag te organiseren voor onze lokale IVN afdeling. Op 26 oktober aanstaande begeleiden we een ochtend voor kleuters met als onderwerp 'spinnen' en een middag voor kinderen uit groep 4 t/m 8 over 'klimaat'.


  • Ik ben gevraagd om eind oktober mijn eerste vilt-workshop te geven! Spannend, want ik vind mezelf absoluut geen expert (hoewel ik me wel realiseer dat ik meer over wol en vilten weet dan de doorsnee Nederlander, dus ik heb 'Ja' gezegd!) Ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen!


Dat zijn de dingen die nu al 'vast' staan, meer dingen nog niet in de pen, maar wel in het hoofd. Nog niet genoeg uitgedacht om op het World Wide Web te slingeren...! Waar ik me de afgelopen dagen (ondanks de bergen was die gestreken moeten worden) mee bezig heb gehouden is het schrijven van teksten bij alle foto's die in de diverse foto-albums op mijn blog staan. De foto's stonden er al langer, maar nu dus voorzien van commentaar. En -als je je boxen aan hebt staan- was het je vast al opgevallen dat ik nog een paar muziekjes (m'n favorieten van dit moment) heb toegevoegd aan de 'jukebox'. Ik wens jullie weer veel lees-, luister- en kijkplezier!



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om een grotere afbeelding in de kaartenboog te zetten, als achtergrond voor een seizoenstafeltje. Eindelijk een excuus voor mezelf om zo'n boog te kopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap helemaal dat dat "moet", die seizoenstafel!!!!Zoals mijn mama altijd al zei: wat je in de kop hebt, heb je niet in de ko..!!
    Jammer dat de zomer voorbij is, maar wat ruikt het buiten al lekker he..?!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...