zondag 3 augustus 2008

... "For what?" "For the death of the king..." "Why, is he sick?" "No, you fool, we're gonna kill him. And Simba too..." "Yeah, who needs a king? No king, no king, lalalala la lala" "IDIOTS! There will be a king!" "Hey, but you said..." "I will be king! Stick with me, and you'll never go hungry again!" "Yeah, love with the king, love with the king!"



Ik kan er niks aan doen. Iedere keer als ik de woorden 'be prepared' zeg of denk of schrijf, dan moet ik daar de bovenstaande regels achter zeggen/denken/schrijven. Het is een dialoog tussen de gemene Scar en de achterbakse hyena's uit de film 'The Lion King'. Vooral alle stemmetjes en domme hoofden van de hyena's maken me altijd aan het lachen. Maar dit alles heeft natuurlijk helemaal niets te maken met waar ik me nu eigenlijk op aan het voorbereiden ben. Ik heb niet eens de tijd om die film te gaan kijken, want ik ben druk bezig met voorbereidingen voor de bruiloft van mijn zus, die aanstaande vrijdag gaat trouwen! Tijdens de vakantie (en daarvoor trouwens ook al) ben ik bezig geweest met haarspeldjes versieren voor de bruidsmeisjes. En de afgelopen dagen heb ik mezelf van de straat af gehouden door kinder-koffertjes samen te stellen.



Het idee van deze koffertjes heb ik geloof ik op de site van Martha Stewart gevonden (In Amerika is Martha volgens mij een waar fenomeen, haar site is dan ook echt onvervalst Amerikaans-bombastisch, maar er staan leuke ideeën op over allerlei onderwerpen.) Ieder dag-gast-kind (7 kinderen in totaal)krijgt een koffertje mee dat gevuld is met lekkere en leuke dingen. Mijn zus en haar aanstaande hebben de koffertjes gekocht en mij helemaal 'vrij bal' gegeven om ze te vullen...! Natuurlijk kan ik het dan niet laten om er toch wel een beetje een visitekaartje voor Verwonderland van te maken, maar ze zijn -al zeg ik het zelf- erg leuk aan het worden. Zulke styling-projectjes rondom een thema; dat is gewoon helemaal mijn ding! Binnenkort volgen meer foto's van de koffertjes, voor nu een foto van een houten auto'tje met het bruidspaar. De bruid en bruidegom zijn blank houten poppetjes die ik zelf beschilderd heb. Het auto'tje heb ik besteld bij De Speelgaard, en omdat het auto'tje door moest gaan voor een trouw-auto, heb ik er twee gaten in gemaakt (twee uur werk om de gaten netjes, splinterloos en zo zacht als babybilletjes te krijgen), zodat het bruidspaar er ook echt in kan rijden!



Img_2340_2 Img_2657 De schoenen die je op de linkerfoto ziet, zijn de schoentjes-met-hak van Hasse, die bruidsmeisje mag zijn. Fenne heeft dezelfde schoentjes, maar dan in het rose!



De bruidegom heb ik trouwens ook bij De Speelgaard besteld; je koopt ze in setjes van 6 stuks (2 vaders, 2 moeders en 2 kinderen). De bruidjes had ik al eerder gekocht bij Creative Joy Design; de winkel waar ik zowat al mijn vilt-spulletjes bestel.



Als het een beetje meezit (of als ik nu nog heel lang doorwerk, wat niet verstandig zou zijn...), dan ga ik morgen voor de grotere kinderen een soort van huisjes/grotjes/kerkjes vilten. De 'grote' meiden van 4, 5, bijna 6, vinden een auto denk ik niet zo leuk, dus zij krijgen iets anders om de bruiloft mee na te kunnen spelen!



To be continued dus, dit verhaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...