zaterdag 7 juni 2008

Ik heb hier net even flink zitten twijfelen; welke foto's zal ik als eerste laten zien? Waar zal ik het eens over hebben? Ik heb nog wat onderwerpjes op de wachtlijst staan die ik graag met jullie wil delen, maar waar ik op dit moment toch wel het meest enthousiast (en trots) op ben, zijn de cupcakejes die ik vandaag heb gemaakt voor Fennes verjaardag. Fenne wordt aanstaande maandag 4 jaar, maar ik besloot gisteren pas dat ik het toch maar liever op zaterdag (morgen dus) wilde vieren...



Ik kom tegenwoordig op veel sites op internet foto's tegen van overheerlijk-uitziende-cupcakes en dat wilde ik natuurlijk ook wel eens proberen! Vorige week heb ik mijn eerste Misbaksels gemaakt (ze zagen er niet uit zoals ik wilde, maar smaakten best aardig). Na wat research via de site van De Leukste Taartenshop heb ik betere recepten gevonden en betere ingrediënten besteld en zo ging ik vandaag, nu volledig uitgerust, aan de slag. Aangezien Fenne dól is op poezen en op rood heb ik flink wat cupcakes gemaakt met rode poezenkopjes van marsepein. De rest is opgespoten met rose en gele botercrème (die nu niet meer klonterig is en naar boter smaakt, in tegenstelling tot De Misbaksels...!) Ik ben er de hele dag zoet mee geweest (ook letterlijk!), maar het resultaat is er wel naar:



Cupcakestorens



Ze staan nu in de gang, zodat ze we niet de hele tijd horen roepen: "Eet ons, eet ons!".



Niet_kijken_als_je_honger_hebt



Nog even wachten, morgen vallen we aan!



Wat ik nog in de 'pen' heb, en wat jullie dus nog te goed hebben van me:



  • foto's van onze hangmat


  • de klaprozen in onze voortuin en de vilten klaproos die ik maakte voor in mijn haar


  • een 'tutorial' waarin ik uitleg hoe je stuiterpoezen kunt maken (een niet-eetbare-tractatie die ik heb gemaakt voor Fenne, om uit te delen in de peuterklas)


  • nieuwe ontdekking: vilten bakjes maken!


Genoeg te schrijven en te laten zien dus, maar eerst feest vieren!



PS Ik wil jullie ook laten weten dat ik weer iemand aangestoken heb met het bloggen... Jan heeft nu, naast z'n site Frumingelo ook een Frumingelo-blog! Ook daar veel dingen om je over te verwonderen (tsja, we zijn nu eenmaal een wonderlijk stel...!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...