zaterdag 31 mei 2008

Het is alweer een tijdje geleden dat we hier in Verwonderland een smink-atelier hadden, maar à la, de foto's zijn het bloggen waard en de foto's van m'n lopende projecten en projectjes  zijn nog niet klaar. Dat komt ook wel doordat ik op het moment heel veel dingen tegelijk aan het doen ben, of althans: naast elkaar.



Ik kan natuurlijk niet naaien èn schilderen èn ... tegelijk. Ik ben nog steeds superwoman Dekrachtvanhetnuniet en probeer dat ook niet meer te zijn, zeker nu ik door de Goede Vriendin aangestoken ben om boeken te gaan lezen van Eckhart Tolle... Zij leest 'Een nieuwe aarde' met zoveel enthousiasme dat ik ook nieuwsgierig werd en zijn eerste boek heb gekocht; 'De kracht van het NU'. Hij beschrijft daarin zo'n beetje wat ik bij de yoga ook oefen, en dat is, heel plastisch gezegd, dat je minder moet denken en meer moet ZIJN. Mijnheer Tolle is mijns inziens geen begenadigd schrijver, (geen mooie zinnen, beetje ingewikkeld af en toe ook wel), maar wàt hij schrijft, dat slaat wel in als een bom! En ik moet zeggen, na twee dagen oefenen, oefenen, oefenen, dat het me steeds beter lukt om in het moment te zijn, en mijn gedachten niet constant af te laten dwalen naar gedachten die er -op dat moment- niet toe doen. Het voelt een stuk lichter als je in die 'staat van ZIJN' bent. En dat klinkt misschien heel zweverig, maar zeg nou zelf: wie zou er nu niet zo licht als een vlinder willen zijn, fladderend in de zomerzon?



Dagpauwoog



Wij in ieder geval wel, na het zien van deze prachtige dagpauw-oog. Dus werd werd onlangs ons Smink-Atelier weer eens geopend:



Schminkatelier



Toen de nodige kleur toegevoegd en weldra kropen deze wonderschone vlinders uit hun coconnetjes:



Candybutterfly_5 Snorvlinder_4 Koperwiekje_4



Mag ik u voorstellen aan 'Candybutterfly', de 'Snorvlinder' en 'Koperwiekje'?



En al schrijvende klinkt steeds het liedje 'Een beetje tijd' van Marco Borsato (geschreven door John Ewbank) in mijn hoofd dat wel toepasselijk is bij de vlinders èn de kracht van het nu:



Hou me maar vast
Met al je tranen
Jij hoeft niet altijd
De sterkste te zijn
Wees maar jezelf
Schaam je maar niet
Ik ben nog net zo klein



En geef het een beetje tijd
Alles komt goed
Zoals het zijn moet
Mij raak je heus niet kwijt
Je hoeft niet meteen
Een vlinder te zijn
Geef het een beetje tijd



En ook al lijkt de weg soms nergens naar toe te gaan
Hij leidt ergens heen
Lijk je kompleet op jezelf te staan
Je bent niet alleen
Je trekt gewoon je problemen aan
Want je moet er doorheen
Net als iedereen



Geef het een beetje tijd
Alles komt goed
Zoals het zijn moet
Je hoeft niet meteen
Een vlinder te zijn
Mij raak je heus niet kwijt
Dus geef het een beetje tijd





En over de kracht van nu gesproken; ik heb al de hele week -zelfs voor ik het boek had gekocht- het refrein van een liedje in mijn hoofd, dat ook al over 'een beetje tijd' gaat. Helaas weet ik niet meer wie het zingt (ik dacht aan Cindy Lauper, maar die is het geloof ik toch niet). Hier is de tekst, die ik heel goed vind passen bij mijn leven NU:



I need a little time



to think things over



I need a little room



to work things out







Dus geef me



een beetje tijd!





PS. Na wat zoekwerk toch de artiest gevonden; Beautiful South. Nu ik de hele songtekst heb gelezen op songteksten.net, slaat het liedje -gelukkig- niet erg op mijn situatie, maar ik vind bovenstaande tekst nog steeds erg mooi en toepasselijk! (Grappig hoe je gedachten dingen soms zo vervormen, isn't it, isn't it?)















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...