dinsdag 11 maart 2008

Lekker!

Vorige week woensdag had ik bedacht dat het wel weer eens leuk zou zijn om iets van brooddeeg te gaan maken. 't Was alweer een tijdje geleden en ik liep ook al even met het idee rond om een nep-aardbeientaartje te gaan maken. Twee vliegen in één klap dus: gezellig met de meiden 'kleien' èn iets knutselen van m'n lijstje! In eerste instantie heb ik mini-muffins gemaakt. Met kerstmis hadden we een doos bonbons die in van die cake-papieren-bakjes zaten. Die heb ik natuurlijk bewaard (want wie wat bewaart, die heeft wat...!) en ze kwamen nu goed van pas! Ik heb nu 9 overheerlijk uitziende cakejes! Ik heb de cakejes ondersteboven gebakken, want brooddeeg heeft de eigenschap aan de onderkant (dus waar het de bakplaat raakt) te gaan barsten. Dat is voor de meeste projecten erg lelijk, maar echte cakejes barsten juist altijd aan de bovenkant. Om dus een echte cake-look te krijgen heb ik ze ondersteboven gebakken, waardoor ze nu prachtig gebarsten zijn. Later heb ik ze nog geschilderd, want van die bleke muffins, daar krijg je geen zin van...

De meiden vonden het brooddegen nog steeds geweldig, dus kon ik op vrijdag en zaterdag aan de slag met het volgende project: de aardbeientaart. Ik wilde de zijkanten van de taart bekleden met lange vingers, maar die moest ik natuurlijk wel ergens aan vast kunnen maken. Daarom heb ik een bakje van brooddeeg gebakken dat als basis dient voor de taart. De lange vingers heb ik er met een lijmpistool aan vast geplakt. Ik hoop dat ze niet te snel slap worden (of gaan schimmelen, nog erger...!). De aardbeien zijn ook van brooddeeg, later ook weer geverfd en eigenlijk wil ik ze ook nog lakken, maar het lakspul dat ik vroeger had kon ik nergens vinden (wie wat bewaart en niet weet waar heeft er niks aan...:-( ) Het geheel ziet er nu heel appetijtelijk uit, al zeg ik het zelf, en het leukt m'n nog wat saaie plank behoorlijk op!




Tot slot nog even, voor wie het niet (meer) weet,


het recept dat ik heb gebruikt voor het maken van brooddeeg:









3 kopjes bloem


1,5 kopje water


1 scheutje
olie



1 kopje zout


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...