vrijdag 28 maart 2008

Fimo-fun

Lang, lang geleden, toen ik nog bij mijn vader en moeder woonde, knutselden we ons een breuk met fimo-klei. Er hangt nog steeds een vitrine-kastje bij mijn ouders aan de muur met al onze zelfgemaakte fimo-kunstwerken. Toen ik thuis wegging heb ik alle fimo-klei meegenomen omdat ik eigenlijk de enige was die er nog wel eens iets mee deed, maar voor mij was het nu ook alweer een tijd geleden...
Ik heb de klei weer uit de oude doos gehaald omdat ik kleine diertjes nodig had voor de kinder-doe-dag van het IVN (waar ik mede coördinator van ben). De kleuterochtend heeft als thema klimaat, maar omdat dat een nogal ingewikkeld onderwerp is om uit te leggen hebben we het geheel verpakt in een 'Reis om de wereld' waarbij we vier landen aandoen met verschillende klimaat-typen. Voor ieder land hebben we een dier gekozen dat een beetje als 'stokpaardje' dient voor de activiteiten die we in dat land doen. Nu had ik al een konijn (het dier voor Nederland) maar een dromedaris (Egypte), een orang-oetan (Indonesië) en een ijsbeer (Alaska) had ik niet, dus heb ik die dieren zelf gemaakt, van fimo-klei dus, met dit als resultaat:



Vinden jullie de achtergrond ook niet erg geweldig! Ik heb ontdekt dat er prachtige scrapbook-papiertjes te koop zijn... Erg fout eigenlijk, want ik weet nog niet eens wat ik er precies mee ga doen, want scrapbooken is helemaal niet mijn ding, maar ik vind er vast nog wel een leuke bestemming voor (en zo als achtergrond zijn ze ook al erg leuk, niet?)



En toen ik toch bezig was met kneden, kon ik net zo goed meteen doorgaan voor een ander projectje wat al een tijdje op mijn lijstje stond; paddestoel-magneetjes!



En tot slot het kraamcadeautje dat ik vorige week gemaakt had, maar wat ik nog niet kon laten zien: een lief knuffel-haasje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...