dinsdag 26 februari 2008

Mijn liefde voor lijstjes

Ik ben door een andere blogster gevraagd het volgende lijstje in te vullen. En aangezien ik nogal dol ben op lijstjes (zoals jullie in mijn net geschreven post hebben kunnen lezen), ben ik maar meteen aan de slag gegaan:

Vier banen die ik heb gehad:
- verkoopster bij een bakker (weekendbaantje)
- verkoopster bij een kaaswinkel (weekendbaantje)
- stagiaire bij een orthopedagogisch kinderdagverblijf
- mamma (ik ben hoogzwanger afgestudeerd en twee maanden later werd Hasse geboren, ik heb dus nooit een baan gehad, in die zin dat mamma zijn meestal niet als baan wordt gezien...)

Vier films die ik leuk vind:
- Amélie (wil ik graag nog een keer zien, super inspirerend en met hele mooie muziek van Yann Tiersen [aanrader!])
- Forrest Gump (die kan ik echt wel 100 keer zien, verveelt me nooit!)
- Big Fish (wat is echt en wat niet? Is het leven wat je er zelf over vertelt...? Trouwens, ik vind films van regisseur Tim Burton zowieso vaak leuk/mooi vanwege zijn prachtige vormgeving)
- Op een gedeelde vierde plaats: Willow (om de nostalgie) en Pan's Labyrinth (ik ga deze film noooooit meer kijken, want ik vond hem veel te eng, maar hij was toch heel mooi, indrukwekkend en met hele mooie muziek) en de Lord of the Rings trilogie (omdat het zo'n mooi verhaal is, en ik het boek te 'grassprietbeschrijverig' vind...)

Vier plaatsen waar ik geweest ben (met speciale herinneringen):
- Het Leudal in Limburg (lekker in het water gespeeld)
- de st Jansberg (geloof ik), ook in Limburg (heerlijk gewandeld daar met de meiden)
- ... meestal zijn de plaatsen niet zo heel erg belangrijk in mijn herinnering, meer de personen en de dingen die we gedaan hebben blijven hangen...

Vier plaatsen waar ik heb gewoond:
Ik kom maar tot drie, en eigenlijk maar tot twee; ik ben een echte 'zittenblijver' en Heeze is gewoon (bijna) perfect gelegen...
- Geldrop
- Heeze
- Heeze

Vier TV-programma's die ik graag zie:
Ik houd niet zo van tv, ik ben liever creatief bezig of ik lees een boek, maar het enige programma wat ik wel graag kijk is: Wie is de mol? (helaas weer bijna afgelopen...:( )

Vier Radioprogramma's...
Ik luister eigenlijk nooit naar de radio, maar ik houd wel van muziek, dus daarom laat ik jullie mijn favoriete muziek maar weten:
- Coldplay (in het begin moest ik even wennen, maar nu kan ik er de hele dag naar luisteren en meezingen ook, want zijn stembereik lijkt erg op dat van mij)
- Yann Tiersen (heerlijke pianomuziek waarmee je je vaak al gauw in een zonnig Frankrijk waant)
- Trini Lopez (echt vreselijk foute muziek, maar je wordt er wel vrolijk van; het geeft mij een 'mandarijnen-gevoel'!)
- James Blunt (gewoon lekkere muziek)

Mijn vier lievelingsgerechten:
- Pannenkoeken van Jan
- ... Ik weet het eigenlijk niet, we eten zó vaak lekker dat ik niet kan kiezen en ik houd van lekker eten in het algemeen!

Vier plaatsen waar ik het liefst zou zijn:
- Ik wil heel graag een keer naar Groot Britannië en Ierland, maar tot de tijd daar is ben ik heel tevreden met:
- Hier in ons huis
- Een mooi en rustig natuurgebied
- ...

Vier personen aan wie ik dit doorgeef (als ze het willen natuurlijk):
- ... Tsja, ik ken nog niet zo veel mensen met blogs
- ... veel van die mensen zijn al gevraagd
- ... ik vind het wel leuk om lijstjes in te vullen, maar vinden jullie dat ook?
- ... kortom; wie zich geroepen voelt om dit lijstje over te nemen en op zijn/haar eigen blog te zetten: ga je gang! Ik kom graag langs om je lijstje te lezen (want ook daar houd ik van...;) )

Ik kom nu tot de ontdekking dat ik meer van een ander soort lijstjes ben, van die praktische bedoel ik dan, zie hieronder:



I'm the Queen of the Lists!


(mijn dagelijkse dosis lijstjes...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...