dinsdag 10 juli 2012

Wij gaan op berenjacht!

We zijn niet Bang!

Ik ben niet zo'n vakantieganger;
mij doe je geen plezier met verre reizen
naar exotische bestemmingen
(helaas voor mijn reislustiger echtgenoot)
Voor mij is vakantie:
rugzak op & rondtrekken



Maar echt rondtrekken met drie kinderen,
hoe doe je dat?
Vorig jaar was ons 'proef'jaar,
met een paar wandel-weekenden.
Testen hoeveel kilo's we aankonden,
(richtlijn = 20% van je lichaamsgewicht)
hoe ver we konden lopen
en hoe lang we dat vol zouden houden.
Dat ging erg goed & smaakte naar meer!
Daarom gingen we dit jaar op herhaling:


De meiden zijn nu wat groter,
gespierder, beter getraind
(want veel naar school gefietst
à 7 km enkele reis)
en wij weten beter wat we kunnen verwachten.
Meer om van te genieten dus!


Voor mij is wandelen het ultieme genieten,
dan voel ik me Op en Top Moeder,
want er is niets (behalve de natuur)
dat me afleidt van de kinderen.
We wandelen,
ik vertel verhalen
en we genieten
van al het moois om ons heen.


Dit jaar hebben we 4 wandelweekenden
die varieëren in lengte en intensiteit.
Hieronder een kort verslagje
van ons eerste weekend:

Dag 1
Van Geldrop naar Heeze gewandeld
om in de achtertuin van opa en oma
de vakantie te beginnen met de familiedag.
In de boomgaard booggeschoten
en boven het kampvuur
afbakbroodjes gebakken aan stokken.
's Avonds de tenten opgezet

Dag 2
De tenten afgebroken en binnen genoten
van een uitgebreid ontbijt met opa en oma.
Naar het station gewandeld
en met de trein van Heeze naar Geldrop.
Daar de auto gepakt
en naar Ammerzoden gereden
om daar het kasteel + de veldslag + de markt te bezoeken;
was erg leuk!

Op de markt kochten we bogen voor de meiden
zodat we nu in de achtertuin kunnen oefenen:


Archers ready?

3 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...