donderdag 23 februari 2012

Time flies by

Na een veelbewogen Januari
met de zorg voor een pleegkindje
kwam sprokkelmaand Februari.
Voor mij altijd een zware maand
(lees er hier meer over),
want dan is de batterij ècht leeg
na een winter lang
(toch weer)
te hard lopen en te weinig winterslaap.

Dit jaar bestreed ik de Februari-depressie
met het - voor mij - beste middel
tegen alle soorten depressies:
OPRUIMEN
En dan bedoel ik:
Echt
Goed
&
Grondig
OPRUIMEN

Zoals in: de hele zolder leeg,
het hele washok leeg,
alles opnieuw sorteren
en alles opnieuw (maar nu beter)
praktisch neerzetten.
Héérlijk om zo fysiek bezig te zijn,
met dozen te sjouwen.
Af en toe stilstaan om de hersens te kraken,
want alléz, de zolder is wel de bovenkamer van de mensch!


Vóór zo'n opruim-aanval
voel ik me als een bolletje
dat de hele winter onder de grond wacht
tot het - eindelijk - naar boven kan.
Overleeft het de vorst in de grond?
En heeft het bolletje genoeg reserves
om het plantje in de lente tot bloei te laten komen?
Dan, aan het einde van Februari,
wordt het een klein beetje warmer,
merk je dat de dagen langer worden,
en dan, ja, dan...
dan kan er weer iets nieuws naar boven komen!




8 opmerkingen:

  1. Joepie, daar ben je weer! Leuk, kan ik weer met je meelezen...Best herkenbaar hoor zo´n Februari depressie,goed dat je het zo kan omzetten dat je zolder er netjes van wordt (altijd fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit wortelkindje gaat in de krokusvakantie (what's in a name?) de zolder ns opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar met dat bolletje en dan 'grote schoonmaak'. Wat een mooie en opgeruimde kamer is het geworden! Ik zit nog midden in de opruimfase; ben nog lang niet klaar.... Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk helpt het opruimen en geeft het rust en ruimte, waardoor nieuwe energie kan stromen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk heb je verzet! Nu lekker gaan genieten van het komende voorjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opruimen in huis is opruimen in je hoofd ! Geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is zeker besmettelijk ??!!!
    Ik heb het ook!!!
    Met man en kinderen de grote schoonmaak alvast buiten gedaan en alles in de tuin en alle zitjes rondom ons huis zijn klaar voor de Lente! JIPPIE !!!
    En inderdaad, (ik geloofde het nooit!)..het helpt om uit de impasse in je hoofd te komen!!!

    Groetjes Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar! Opruimen is echt een soort therapie!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...