woensdag 6 april 2011

Zo'n 'lief' kind

Ken je dat stuk uit Herman Finkers'
'De zon gaat zinloos onder, morgen moet zij toch weer op'
Geniaal stukje vind ik:

Kijk, dat zou ik dus nooit doen;
moet je niet doen.
Wanneer een kind niet mooi is,
dan zou ik niet gaan huichelen.
Ja, ik weet ook wel,
je kunt ook weer niet zeggen van:
"Wat is dat een lelijk kind!"
Dat kan niet, moet je ook niet doen.
Wat ik altijd doe als een kind niet zo mooi is,
dan zeg ik altijd: "Het is een lief kind."
Onze buren bijvoorbeeld,
die kregen een ontzettend lief kind.
Toen heb ik ook heel eerlijk gezegd:
"Dit is het liefste kind dat ik ooit heb gezien."
Blijkbaar ben ik ook een lief kind
want ik kreeg maar liefst 2 keer deze award:
Ik vind dat dan weer heel lief van
Maar hoewel ik het heel leuk vind
dat mijn schrijfsels gewaardeerd worden
ben ik toch ook een beetje stout,
want ik heb niet zo'n zin
om me aan deze regels te houden...
(en dat hoef ik ook niet - gelukkig!)
---
Dat zou natuurlijk wel een brute dood zijn
van toch wel een aardig initiatief;
beetje liefde en waardering doorgeven
is eigenlijk nooit mis...
---

Besloot ik daarnet
om een paar blogs te kiezen
uit mijn bloglijstje hiernaast
- KAN IK NIET KIEZEN! -
Arghh!
Ik moet al zoveel kiezen de hele dag
dat het me soms simpelweg
niet meer Lukt om te kiezen.
Zo gebeurt het dat ik soms
voor het toetjes-schap sta
en zonder toetje moet vertrekken
omdat ik het gewoon niet Weet...
Dus: Sorry.
Mijn allerliefste blogs
staan hiernaast.
Ze verdienen allemaal een prijs
voor
Liefste blog
Mooiste blog
Leukste blog
Grappigste blog
...

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je award! En ik snap je wel..
    Ik kreeg er laatst ook eentje, heel lief maar ook ik heb 'm niet doorgegeven (niet eens een berichtje over geplaatst bedenk ik me nu..oh, da's eigenlijk wel heel erg ondankbaar..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd ! En ik snap je ook... Het krijgen van een award kan ik erg waarderen, maar om er dan vervolgens iets mee te doen.... Ik heb dan het gevoel mensen tekort te doen. Iedereen verdient er 1 met een blog op zijn eigen, unieke manier !

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...