woensdag 20 oktober 2010

Vroege Vogels

Vorige week zondag organiseerde ik samen met Marleen voor het IVN van Heeze-Leende een Kinder-Doe-Dag. De dag stond in het teken van de tien meest voorkomende tuinvogels. Hoewel ik zelf helaas ziek was, hebben onze meiden het programma getest en heeft Jan een groepje kinderen begeleid. Iedereen kwam heel enthousiast thuis met een zelfgemaakte voedertafel (= een stuk boomschors, een zelfgemaakte vetbol en een met frietvet en zaadjes gevulde dennenappel. Wat pinda's erbij et voilà: een voedertafel!)
IMG_5025 
De voedertafels werden de volgende dag al meteen bezocht door de eksters die in onze tuin wonen, door koolmeesjes en ik vermoed dat het egeltje er ook wel van heeft zitten snoepen...
Toen de meiden thuis kwamen (en ik nog ziek op de bank lag) versierden ze de plant en het stuk muur waar ik goed zicht op had met alle vogeltjes die ze konden vinden. Had ik ook een beetje een vogeltjes-dag...!
IMG_5045



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...