woensdag 8 september 2010

Where will we go from here?

Een pad ontstaat door erop te lopen


(Mindpointer kaart ~ gezien bij ABC-antroposofie)


Het lijkt wel een soort van traditie te worden, dat ik iedere zomervakantie een soort van identiteits-zingevings-moet ik niet toch gaan werken-crisis heb. Blijkbaar hoort dat erbij. Bij de leegte en ontspanning die een vakantie met zich meebrengt. Dan is er 'ineens' ruimte om na te denken over 'de dingen des levens'... Deze vakantie kwam ik met (zoals ook zo vaak ~ toch typisch, al die zich herhalende patronen) een oude gedachte op de proppen: is stervensbegeleiding of iets in die hoek niet iets voor mij? Stapels boeken daarover gehaald, internet afgestruind, gelezen - laten bezinken - gelezen... En dan kom ik toch weer tot de conclusie: Mwah, ik weet het niet. Eigenlijk vind ik het 'gezinsmanager' zijn een hele fijne baan: veel afwisseling, ruimte voor m'n creativiteit, flexibiliteit, tijd met de kinderen en zo meer. Maar toch... ik ga niet voor niets iedere vakantie (en soms nog wel vaker) op zoek naar 'iets'. Wat dat 'iets' dan is, en waar ik nu precies behoefte aan heb? Ik denk dat het tijd is om ongebaande paden te begaan. Nieuwe wegen in te slaan. Te experimenteren, te bezinnen, af te tasten. Waar wil ik dat mijn pad heengaat?




2 opmerkingen:

  1. Al lezende, herkenning. Maar van elk moment, niet per-se vakantie. Momenten in je leven, gedurende het jaar, na beslissingen, voor spannende tijden...
    Ik denk dat een ieder van ons op zoek is naar de juiste weg in het leven, "jouw pad". En toen moest ik ineens denken aan mijn stage tijdens mijn studie Creatieve Therapie. Mijn stagebegeleider maakte als afscheidscadeau in 2003 een tegeltje voor mij, met de tekst "op weg naar jouw pad".
    Soms krijgt de betekenis van wijsheden pas veel later een plekje in je leven.
    Misschien krijgt jouw 'Zoeken Naar' ook betekenis, op een later tijdstip. Is het niet het punt Waar je naar zoekt, maar het feit Dat je zoekt een wijsheid.
    Succes met vinden, we helpen allemaal mee zoeken ;-)
    P.S. heb je de foto van het tegeltje via e-mail gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah 2 blogjes zelfs =)
    En wat deze betreft....
    Herkenning!
    Ik zit me ook vaak te bedenken, als Micha ook naar school gaat (moet gelukkig nog 2 worden), wat ik eens na al die jaren gezinsmanager zal gaan doen.
    Eigenlijk vind ik het managen van mijn gezin ook het allerleukste, maarja iets ruimer zou hier ook echt welkom zijn.....
    Moeilijk!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...