dinsdag 12 januari 2010

Voor & Na

Hieronder de resultaten van mijn maandenlange afwezigheid; 't was nodig, dat kun je wel zien op de voor & na foto's... En hoewel het nog niet echt af is, zijn we nu al helemaal happy met ons huis!


De 'voor'kamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 354 
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 681 

(Kleur op de muren: Celadon, kast van de overbuurman, collectie lantaarntjes in plaats van de nog afwezige gordijnen, vilten steen voor de stoel van Jan z'n oma, televisiekast is nog in weder-opbouw)


De achterkamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 355 
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 683 


(De doorgeefkasten kwamen achter de boekenkast tevoorschijn en hebben we met hulp van buurtbewoners in ere kunnen herstellen, stoelen van onze favoriete tweede kans)


De keuken:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 321
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 686


(Bovenkastjes eruit gehaald, geiser eruit, nieuw werkblad, oven, fornuis, wasbak en kraan. Afzuigkap moet nog ontdaan worden van plastic en aftimmering nog geschilderd in kleur Limoen. Blikken op de planken kochten we deels bij de inboedel van ons nieuwe huis, deels van de tweede kans, deels van House Doctor. Oude tulband vormen via Marktplaats.)


Het toilet/ Het Kabinet:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 348 Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 684


(De meest onveranderde ruimte in het huis -qua breekwerk dan-. De oude spoelbak haalde Jan uit een oud huis, lijstjes van overal en nergens)


De badkamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 361 Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 707 


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 709


(Stuk van de overloop betrokken bij de oorspronkelijke badkamer, het oorspronkelijke tegelwerk gerestaureerd met de originele tegels, de vloer niet laten leggen in oude stijl, raampje naar de overloop komt uit een oud huis)


Fennes kamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 362
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 691


(Bed gemaakt door mijn vader {zoals zoveel andere dingen...}, behang 'Lori' van Laura Ashley, 'Porcelein' op de muren, 'Ballon' op het kastje dat we bij de inboedel kochten, gordijnen van Jan z'n oma, versteld door z'n moeder)


Hasses kamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 360
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 695


(Oud frans spijlenbed via Marktplaats, boom ontworpen en gemaakt door mijn zus, 'Meisje' op de muren, Pip-behang op de achterkant van een tweedehands kastje, vloerkleed van Ikea)


Lores kamer:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 358 Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 696


(Echt jaren '60 behang, Ikea bed door mijn vader op poten gezet, vloer gelegd door Jan en geverfd door mijn mamma en ik, gordijnen voor drie euro bij de tweede kans, wollen deken ook)


Mijn atelier / washok:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 359
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 703 Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 704


(Echt Verwonderland oranje [ik weet de naam niet meer], met verrijdbare kast vóór de andere kasten - voor extra bergruimte - en met nog af te maken werkblad voor vele uren knutselplezier {en was vouwerij})


De zolder/ onze slaapkamer/ de bibliotheek:


Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 293 
Foto's nieuwe huis, sneeuw, taartje 689


(Hier zitten zoveel uren werk in... Dak = 62 m2 isoleren, aftimmeren, afwerken, balken ophogen, tussenmuur maken en dan dat schilderen... Boeken gesorteerd: kinderboeken rechts, romans rechts en dan ook nog gesorteerd op kleur en grootte zodat het er rustig uitziet - 't blijft een slaapkamer, nietwaar? - . De vloer is de vloer die in ons vorige huis in de woonkamer lag)


Anyway, Verwonderland is weer 'up and running'; ik hoop je weer vaak te mogen ontmoeten in 2010!



16 opmerkingen:

  1. Eindelijk foto's, had al zovel verhalen gehoord !
    Maar petje af hoor, het ziet eruit als een gezellige knus huisje voor jullie samen.
    Ik heb je blog wel gemist hoor al die tijd.....volg het toch stiekum wel.
    Ik wens jullie alle geluk toe met veel creativiteit.
    xxx Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!
    Nou woon ik al 20 jaar in een oud huis. Dit heb ik niet voor elkaar gekregen. Heel erg mooi en sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt geweldig! Die kinderkamers, ontzettend mooi. Alles is zo lekker licht en ruim en ik krijg er een heel prettig gevoel van als ik naar de foto's kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie een werk verzet, wat ziet het er allemaal mooi uit.
    Geniet van jullie nieuwe huis.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O maar dat ziet er goed uit! Wat zal het genieten zijn om zo te wonen.
    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook zo'n huis....!
    Veel liefs en tot gauw!
    Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Anneke, Jan en kinderen,
    fijn dat jullie 'thuis' zijn gekomen! Zo ziet het er ook echt uit, mijn complimenten, wat een prestatie van jullie en van iedereen die heeft meegeholpen!
    Tot gauw op nr. 46!!
    Liefs, Sas en Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waw.jullie zijn druk geweest
    het ziet er super leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een droomhuis. Vooral dat leuke slaapkamertje met die trap.
    Geweldig!
    Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jan en Anneke (& alle helpers!),
    Wat ziet het er fantastisch uit !!!! Ik kom gauw de gezelligheid "live" proeven,..om precies te zijn,..volgende week !
    Tot dan ! enne,...gefeliciteerd met jullie resultaat ! een echt thuis voor jullie 5ven!
    Groetjes Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Aritha!
     
    Welkom in Verwonderland en bedankt voor je complimenten! Ik vind het altijd leuk om reacties te ontvangen op mijn blog omdat ik zo mijn lezers een beetje leer kennen.
     
    Hartelijke groet,
     
    Anneke van Mierlo ~ www.verwonderland.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. man oh man, wat een werk! Snap wel dat je nergens meer tijd voor had.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, mooi geworden hoor! En zo te zien erg hard gewerkt inderdaad (maar de moeite waard).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Anneke, Jan, Hasse, Fenne en Lore
    Proficiat met jullie nieuwe thuis ! Wat ziet het er geweldig uit.
    Jullie hebben ontzettend hard gewerkt, amai, maar het resultaat mag gezien worden ! Het is een echt verwonderhuis.
    Ik wens jullie een mooie nieuwe start in jullie gezellig nestje.
    P.S. fijn dat je weer online bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat prachtig! Alsof je met een toverstafje door het huis bent gegaan! You work wonders! (maar ging het maar zo makkelijk he ... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Anneke,
    ER is héél wat werk verricht en wat ziet het er allemaal gezellig uit! En trouwens, helemaal 'af' en perfect kan het toch niet ineens zijn hé... Een huis wordt mettertijd een thuis en het leuke is dat je de inrichting ook al eens kan veranderen...;-)
    Die roze kamer doet me denken aan onze 'meisjeskamer'. Ik ga binnenkort ook weer wat meer bloggen nu ons fototoestel het weer doer!groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...