zaterdag 7 maart 2009

Somewhere out of the blue...

Tringgggg... De telefoon gaat; "Met Huppeldepup van allebedrijvenineindhoven.nl, bent u de directeur van Verwonderland?" "Jawel, dat ben ik" "Wel, mevrouw, dan mogen wij u het volgende aanbieden..."


Tringggg... De telefoon gaat; "Met Huppeldepup van vikingdirect, ik ben op zoek naar degene die over de inkopen van Verwonderland gaat" "Daar spreekt u mee" "Wel, mevrouw, dan mogen wij u het volgende aanbieden..."


Somewhere, out of the blue krijg je van die vreemde aanbiedingen. Waar je dan telefonisch over moet beslissen. Goed opletten dus, luisteren naar de kleine lettertjes, ondertussen de website raadplegen, en vooral goed informeren of je, als je 'Ja' zegt niet aan allerlei contracten vastzit. Als dat lukt, kun je er best iets leuks aan overhouden, zoals een gratis extra grote vermelding op de site van allebedrijvenineindhoven.nl (neem hier een kijkje) of krijg je je spullen van vikingdirect gratis toegestuurd + een gratis stofzuiger... Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idioot dat deze bedrijven mijn ieniemienie-bedrijfje behandelen alsof ik een multinational ben, maar aan de andere kant; een gratis stofzuiger en een extra mooie vermelding zijn nooit weg, toch?


Een andere vermelding, waar ik veel trotser op ben, is het stukje dat de redactie van Educare (een tijdschrift over leven en leren met kinderen) heeft geschreven over Verwonderland. Ik ben daar veel trotser op, omdat zij mijn gegevens niet uit het bestand van de Kamer van Koophandel hebben opgekocht, maar omdat ze ècht geïnteresseerd zijn in mijn Verwonderland. Ik was dan ook aangenaam verrast dat het stukje zo uitgebreid was, want er was gezegd dat het een soort regel-advertentie zou worden en dat is dit toch beslist niet:


Voorkant Educare  Wow! Ik sta er in! 


Educare heeft overigens nòg een heel boeiend initiatief: de site 'Opgroeien in verbondenheid'. Via deze site kun je je o.a. aanmelden voor een wekelijkse tip die zeker de moeite waard is als je je wilt laten  inspireren om je kind op te laten groeien in verbondenheid met zichzelf, met de ander, met materie,  maatschappij & de natuur.


Nog meer nieuws:



  • Ik ga een Gordon-training 'Effectief omgaan met kinderen' volgen!
    In januari 2008 las ik voor het eerst het boek 'Luisteren naar kinderen' van Thomas Gordon (Kijk in onze boekenkast onder 'Moederschap'). Een boek dat hier de boel danig -ten positieve- op z'n kop zette en dat ik nog steeds probeer in de praktijk te brengen. Dat dat niet altijd meevalt is de reden dat ik nu toch nog een cursus ga doen; ik heb er enorm veel zin in!

  • Nu in m'n webwinkel: lapjes wolvilt. Het bestellen gaat een beetje via een omweg, maar voor de prijs van maar € 1,00 per lapje (!), hoop ik dat je dat voor lief neemt!



4 opmerkingen:

  1. Ik kom hier soms mee lezen en vind dat je erg leuke dingen maakt. Zometeen eens naar je lapjes kijken.
    ik kwam even melden dat ik toch een aparte blog heb aangemaakt voor alle creatieve berichtjes. (zie nieuwe link)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk nieuws allemaal (behalve dan die telefonische verkooppraatjes..)
    Ben onlangs lid geworden van Educare, na een proefnummer. Staan superdingen in! En het boek van Gordon heb ik sinds 1998 in de boekenkast staan (door de Pabo) en komt nu ook goed van pas.
    Leuk deze dingen ook bij jou terug te lezen!
    Lieve groet, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anneke,
    De Gordon-methode, raar dat deze toch steeds weer voorbij komt,... blijken toch meer mensen mee te leven dan wij alleen.
    Waar ga je de cursus doen ? Iemand bij ons op school geeft 'm ook !
    En ben ook maar meteen lid geworden van de mailinglist van educare,...alle tips zijn welkom bij het opvoeden van mijn twee (b)engeltjes.
    Kan je educare ook los in de winkel kopen?
    Nou ik spreek je later weer! enne,... we moeten snel weer eens koffie/thee,..maar vooral bijkletsen !
    Hugs van Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan helaas niet de webkaart van het wolvilt bekijken, mijn laptop ondersteunt iets niet maar ik ga van de week bij een vriendin effe de kleuren bekijken. Ik heb nu nog genoeg vilt maar bestel vast wel een keer bij je!
    -:: Groetjes Maris ::-

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...