zaterdag 5 juli 2008

Zo. De vakantie is begonnen! We hebben alle Sint Jansfeesten achter de rug; eerst kransjes maken voor Hasse (en kringspelletjes doen en pannenkoeken eten en aardbeien snoepen en jonassen):



Sint_jan_2008_hasse



Toen het Sint Jansfeestje van Fenne, waarvoor we voor het eerst met z'n allen op de fiets naar school zijn gegaan (Drie kwartier fietsen met 50 kilo kinderen op de fiets... Maar het was heerlijk om in de stilte van de vroege morgen over de heide te fietsen!). Daarna nog een eindje gefietst, bloemetjes geplukt, Fennes kransje nog mooier versierd en... wederom pannenkoeken gegeten, aardbeien èn kersen gesnoept, spelletjes gespeeld en vooral genoten van alles!



Sint_jan_2008_fenne



En zo was het gisteren alweer de laatste schooldag voor de vakantie. Fenne ging voor het laatst naar de peuterspeelzaal. Bij Hasse namen de oudste kleuters afscheid. Best raar en soms ook wel een beetje moeilijk (want volgend jaar zit Hasses grote vriendin niet meer bij haar in de klas... Daar moest ze 's avonds toch wel even flink om huilen.)



En tijdens de laatste loodjes van het schooljaar heb ik geprobeerd om een 'plan de campagne' te maken om de komende zomervakantie goed door te komen. Vorig jaar was het weliswaar heel gezellig om de meiden alle drie 6 weken fulltime thuis te hebben, maar het was ook erg intensief (= best zwaar). Dit jaar wordt dat hopelijk anders. Dit jaar geen planning-loze weken, maar gewoon mijn wekelijkse schema aanhouden; de huishoudelijke taken moeten toch gewoon gedaan worden, nietwaar? Ik heb gemerkt dat ik die structuur nodig heb om meer te genieten van de tijd die ik over heb. En daar is een vakantie ook voor bedoeld: genieten! Vandaar ook dat ik samen met 'De Goede Vriendin' en haar kindjes elke week iets leuks ga doen (speeltuin/ wandelen/ iets lekkers koken en 's avonds samen met de pappa's opeten/...). Op die manier hebben we gedeelde verantwoordelijkheid èn kunnen de kids lekker met elkaar spelen. Voor mezelf heb ik een wekelijkse vrije ochtend of middag georganiseerd; even geen kinderen om me heen en kunnen doen wat ik wil. Vorig jaar had ik nooit van mezelf kunnen denken dat ik dat zou doen, dat ik m'n meisjes al zó los zou kunnen laten. Nu kan ik het (en ik ben er trots op, hihi!) en ik heb het ook nodig! Daarnaast gaan we regelmatig met z'n allen iets leuks doen, bv met Schone Zus en haar kindjes naar de speeltuin, met een vriendinnetje van Fenne naar de speeltuin, picknicken met de Motmugjes, naar de bruiloft van mijn zus en... we gaan een weekje op vakantie naar Het betere boeren-bed.



Boerenbedtent



En alsof dat nog niet genoeg was, mailde ik van de week weer eens een idee naar Vriendin Motmug. Met de vraag of zij zin had om mee het idee tot uitvoering te bregen. Motmugje en ik zitten namelijk boordevol ideeën, maar meestal blijven we een beetje steken op het doen. Dat begin ik een beetje beu te worden en zij blijkbaar ook, want ze belde me vanochtend op om te zeggen dat we het plan samen echt uit gaan voeren! Inmiddels hebben we via de telefoon al flink in concrete richting gebrainstormd en hebben we zowaar al een stukje voor in het plaatselijke weekblad gemaild. Er is nu dus geen weg meer terug! Helaas voor mijn perfectionistische neigingen (want het is nog leuker als we... en moeten we misschien niet zus of zo, want dan...) Nee! We zien wel waar het schip strandt!



Het idee, (dat inmiddels geen idee meer is!) heeft de naam



Kleuren_speuren_in_verwonderland_3



gekregen. Tijdens de zomervakantie organiseren we tijdens 4 maandag-middagen activiteiten voor kinderen van 4 tot 10 jaar èn hun ouders/grootouders/andere begeleiders. Het wordt een middag met een combinatie van een verhaal + een wandelingetje + een low-budget activiteit. Wil je er meer over lezen, klik dan onder het kopje 'Pagina's' op 'Kleuren speuren in Verwonderland'!



En zo leken die eindeloze 6 weken ineens te kort voor alles wat ik wil doen! Maar we gaan in ieder geval iets DOEN! En we gaan ervan genieten! Ik hoop jullie ook!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...