vrijdag 25 april 2008

Het is nu een week geleden dat ik voor het laatst een bericht heb gepost en ik heb nogal veel te vertellen. Ik heb alleen van verschillende dingen die ik jullie graag wilde laten zien nog geen foto's gemaakt (vergeten...) dus dat houden jullie nog te goed. Waar ik wel foto's van heb gemaakt is van Lore's feestje, dus laten we daar maar mee beginnen:

In de aanloop van Lore's verjaardagsfeestje vroeg ik de meiden wat we op tafel zouden zetten voor de gasten (ik had geen inspiratie...) Er werden meteen allerlei creative ideeën gelanceerd: er moest een snoeppapieren slinger komen, we zouden fruit op tafel zetten, als ik kaasvlinders zou kopen konden we die op een grote bloem zetten en er moesten van die plantjes-die-je-kan-eten komen (tuinkers dus). Ik was echt aangenaam verrast door deze originele èn gezonde ideeën en ben met hun zelfgetekende boodschappenlijstje naar de winkel gegaan. Helaas waren er geen kaasvlinders meer te vinden (en ik had ook geen zin in een uitgebreide zoektocht) en de tuinkers was ik een beetje vergeten, dus de slinger en het fruit bleven over:




Een leuk werkje, zo'n snoeppapieren slinger maken. Je koopt gewoon een pak snoeppapier, knipt er leuke vormen uit, rijgt ze aan een draad en voilá, je hebt een mooie variatie op het oude bekende koekhappen (allen hapt dit wel een stuk lastiger...!)





Hier zijn de meiden druk bezig met het voorbereiden van de fruitschalen. Ondertussen werd er ook flink van gesnoept natuurlijk!



Op de dag zelf was het gezellig druk. Het goede weer verhoogde de feestvreugde, want zo rond half 12 was het warm genoeg om buiten te zitten (en dat is toch wel fijn als je tussen 11.00 en 17.00 uur 43 gasten ontvangt, waarvan 16 kinderen) Er werd dan ook volop gespeeld in het speelhuisje en er zijn flink wat stoepkrijtjes geraspt...



In de 'Winkel van Sinkel' werd niet veel verkocht. Ik had een lijst neergezet met daarin een uitleg over onze 'shop' waarin ik ook had gezet dat alles wat over zou blijven naar Roemenië zou gaan. Dat was niet zo'n goede verkooptruc... maar ik denk dat onze gasten zich daardoor wel realiseerden (als ze dat al niet deden) hoeveel wij hier eigenlijk met z'n allen hebben! 't Was ook leuk om te merken dat er ook spontaan nieuwe aanbiedingen kwamen om mee naar Roemenië te sturen. Inspirerend was onze 'Winkel van Sinkel' in ieder geval wel!



Aan het einde van de dag zijn we nog met de meiden en een goede vriendin de natuur in getrokken om met Jan z'n nieuwe schepnetje naar kikkers en salamanders te vissen. Dat was een heerlijk rustige afsluiting van een drukke dag!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...