maandag 15 november 2010

Bij onze eerste haard

Voor het eerst Sinterklaas in ons (inmiddels niet meer zo) nieuwe huis. De optocht komt hier een paar meter verderop langs - normaal gesproken. Maar vanwege de slechte voorspellingen kwam de Sint niet langs en hebben we dus maar naar de intocht op tv gekeken. Wat de meiden overigens zeker zo interessant vonden! De moderne klomp crocs werden prompt na de uitzending voor de haard gezet en werden in de loop van de middag voorzien van wortels, bakjes water, cadeautjes, tekeningen, knutselwerken, letterkettingen en natuurlijk: liedjes!


IMG_5156 

Geen Sint in levende lijven gezien dus, maar toen we zondagmiddag bij opa en oma zaten en ik uit het raam keek, zag ik daar ineens twee pieten voorbij komen! En voor ik het wist stond iedereen bij de deur en kwamen de twee pieten in kwestie teruggelopen, zongen de meiden een liedje en kregen ze allemaal een medaille en strooigoed. Wat een verrassing! Wij zijn inmiddels al goed 'opgewarmd' voor het feest!



2 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk!!! Sinterklaas is mijn favoriete feest van het jaar...!!
    Vroeger kreeg ik wel eens een briefje terug in de schoen van de Sint (met afgebrande randen en vegen roet erop...!! Ik weet niet meer of het handschrift erg op dat van ons mam leek...!! Hihi!)
    Hoef hier mijn klomp niet te zetten...geloof nooit dat de Sint ons huisje "aandoet"....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat gezellig en knus! (En wat jammer dat onze haard zo erg rookt en dat we het niet aan kunnen doen.)
    Maar jullie wens ik heel veel "stook"plezier, warmte, mooie verhalen en liedjes bij jullie eerste nieuwe haard! En natuurlijk veel kado's!
    Van harte,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...