zaterdag 8 mei 2010

Hoe overleef ik de vakantie?


  • Schrap zoveel mogelijk huishoudelijke activiteiten;
    Als de meiden de hele dag thuis zijn, heb ik mijn energie nodig om gezellige dingen met ze te doen, maar ook om de regelmatige problemen met ze op te lossen. Bovendien lijkt het of hier in Huize van Mierlo dagelijks een bom ontploft en dus heb ik m'n handen vol aan opruimen. Poetsen, bedden verschonen, boodschappen doen... het komt er niet echt van en daar heb ik me maar bij neergelegd. Na de vakantie ruim ik het slagveld wel weer grondig op...

  • Wissel iets samen doen af met 'vrij spel';
    Ik heb voor de vakantie begon een lijstje gemaakt met dingen die ik leuk vind om met de meiden te doen. Aangevuld met ideeën van de meisjes, hadden we al snel een lijst die meer dan vakantie-vullend was (gelukkig geen lijst van verplichte nummers ;-))

  • Dingen om te doen;
    - logeren bij familie of vriendinnetjes
    - restaurantje spelen (= de kinderen kiezen wat er die dag 'op de kaart' staat, we gaan samen naar de winkel, koken samen en serveren elkaar "Heeft het u gesmaakt, mevrouw?")
    - middagje vilten
    - haal de lego/barbies/duplo of wat dan ook van zolder voor een nieuwe spelimpuls
    - logeren in eigen huis ~ de meiden bouwden gisteren hutten waar ze graag wilden slapen. Dat mocht, maar ze konden niet slapen... en dus kwamen ze allemaal naar onze slaapkamer, waar wij naar 'verbannen' waren. Dat werd een echt familiebed...
    - picknicken, wandelen, fietsen ~ we wachten alleen nog op een beetje fatsoenlijk weer...
    - krullen maken door allemaal kleine knotjes in de natte haren te draaien
    - veel uitslapen, lang onder de douche staan,  lekker tutten

  • Zorg voor een goed boek & tijd voor jezelf:
    Kies dus een niet tè goed boek, want dan lees je te lang door en ben je de volgende dag niets meer waard... Ik lees 'De schaduw van de wind' van Carlos Ruis Zafon. Eigenlijk te leuk en spannend, want het ik zag het half vier worden en toen was het nog niet uit...


Wat doen jullie in de vakantie?



3 opmerkingen:

  1. Hedwig en Stefan9 mei 2010 om 18:10

    Hallooo!
    Mooi boek !!!! ik heb de opvolger ook klaar liggen maar kan nu in de laatste van Cody McFadyen bezig,.. iets ander genre maar ja OOK super! slasher-thriller ( ik heb ze alle 4!) hahaha...
    En wat ik zoal doe in onze vakantie,.. niks, eten maken en weer koffie of thee drinken en af en toe lekker broodjes smeren!
    Verder zijn de boys de hele dag aan het fietsen en hun laatste project is dozen op hun fietsendragers vastmaken en zo laadfietsen maken waar je takjes en denne-appels in kunt doen en boodschapjes enz enz..
    Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje oh ja en we BBQ-en veel!
    Lieve groetjes en nog een hele fijne vakantie!!!!
    Hedwig en Co.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi he! Ik las hem op vakantie in 1 ruk uit.
    Veel plezier met al jullie plannen deze week!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...