zondag 25 april 2010

Verrassing!

Vroeger droomde ik er altijd van dat als ik jarig was, de hele familie (dus echt iedereen) er als verrassing zou zijn op mijn feestje. En hoewel het toch altijd wel druk was op verjaardagen bij ons thuis, ben ik nooit op die manier verrast (wat wil je ook als er tantes in Frankrijk en Indonesië wonen?).
Op de middelbare school maakte ik er samen met mijn beste vriendinnen een sport van om de verjaadagscadeautjes die we voor elkaar hadden gekocht zo geheimzinnig mogelijk te omschrijven. We schreven raadselachtige hints als 'Het past om een olifant en het past in een broekzak' op briefjes die we in de klas aan elkaar verstuurden. Ik raadde het nooit.
Bij Jan had ik meer geluk; hij kon me hints geven waardoor ik het op een gegeven momen wèl raadde. Maar de verrassing van dit jaar kwam uit een hele andere hoek en ik kon tot op het laatste moment niet raden wat het was ~ zelf niet toen ik het al in mijn handen had...


IMG_4457 
(Ikke ~ raadsels op aan het lossen)


Het begon zo: de dag vóór Lore en ik onze verjaardagen vierden kreeg ik een envelop in de bus met daarin een klein envelopje dat ik pas de dag erna open mocht maken. De volgende dag lag er wéér een brief in de brievenbus, die 's ochtends al heel vroeg in de bus was gedaan, maar met een voor mij onbekend handschrift. Wie zou dat gedaan hebben? In de envelop zat mijn opdracht voor die dag. Er stonden vakjes met cijfers erin en 't was wel duidelijk dat de eenmaal ingevulde vakjes een soort van zin zouden vormen. Het kleine envelopje van de dag ervoor dus maar open gemaakt en daar zat een raadsel in. De oplossing van het raadsel was een woord en sommige letters van het woord kon ik op mijn opdrachtenbrief invullen. Nu maar afwachten...
In de loop van de dag kwam er een heleboel visite en van sommigen van hen (ik wist van tevoren niet wie er in Het Complot zaten) kreeg ik enveloppen met raadsels. De oplossingen van de raadsels waren telkens woorden die te maken hadden met natuur, met mij, met de vriendin die het raadsel gaf. Sommige vriendinnen waren zo 'gul' dat ze terloops ook nog wat andere wazige hints loslieten als 'Veel plezier vanavond' of 'Er zijn er 8' of 'Als je alles ingevuld hebt, dan weet je nog niks'...
Wel, dat was inderdaad zo, want nog niet alle 8 waren geweest, of ik kon met de letters die ik al ingevuld had de zin ontcijferen die op mijn opdrachtenbrief stond. Dit stond er:

WELKOM BIJ HET GEHEIME GENOOTSCHAP VAN KNUTSEL-FRUTSEL DAMES

... Inderdaad, ik wist nòg niks... Gelukkig kwam ook die ene verlossende vriendin, van wie ik al vanaf het begin zeker wist dat zij de 'spin in het web was'. Nadat ze nog even de spanning hoog had gehouden, mocht ik dan uiteindelijk toch het pak uit de auto gaan halen! Drie lagen cadeaupapier verder was daar ineens deze verrassing: een prachtige plaid, helemaal voor mij, gemaakt door mijn knutselende vriendinnen:


IMG_4468 IMG_4467 
 
Ik was helemaal ontroerd! Zó lief! En zo mooi gemaakt! Alle woorden van de raadsels waren door de dames uitgebeeld op een witte lap, allemaal op hun eigen manier vormgegeven, en verwerkt in een super gave plaid. Echt heel bijzonder en speciaal! Wat een coole verrassing!


Lieve vriendinnen: super bedankt!



13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig cadeau! Bijzonder om zulke fijne vriendinnen te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder cadeau heb je gekregen van je crea knutselvriendinnen.
    Ik heb de foto's aangeklikt en zag daar opeens ook nog zo'n lief schattig klein konijntje!
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In 't echt is ie nog leuker... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst: nog van harte gefeliciteerd!
    Wat een mooi cadeau heb je gekregen zeg, ik zit ook met tranen in m'n ogen. Al die lieve mensen die met plezier en liefde zoiets moois voor je maken: wauw!!!
    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Anneke,
    Heel erg graag (en met veel plezier) gedaan....
    Veel liefs, D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, de voorpret was ook veel waard, de volgende keer mag jij ook weer mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anneke,
    Wat een feest en een zegen om zulke vriendinnen te hebben !!!! Geniet met elkaar en van het plaid! Heel ontroerend!
    Fijne verjaardag!!!!
    (nu ligt de lat wel heeeeel hoog voor volgend jaar hahahaha!)....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig cadeau! En: gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOOI! Wat een mazzel...en nog gefeliciteerd ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel graag gedaan hoor! En inderdaad zoals Marleen al melde de voorpret was naast een beetje stressen (Help! Anneke viert haar verjaardag ineens 1,5 week eerder, daar gaat onze planning!) vooral ook erg leuk!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw zeg!!! Wat een super wijs cadeau zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Anneke,
    Van harte gefeliciteerd nog met je 30 ste verjaardag en wat een prachtig kadoo heb je gekregen en zo mooi "verpakt". Je hebt gouden vriendinnen hoor !
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...