vrijdag 12 maart 2010

Weekendbaksels: ~ geen baksels...

Vorig weekend geen baksels uit eigen oven, maar voor het eerst buiten gepicknickt. De BSO van onze school is namelijk bezig met het aanleggen van een natuurspeeltuin en vroeg helpende handen om deze tot stand te brengen. Ik heb de afgelopen jaren al het een en ander gelezen over kinderen en natuur, natuurspeeltuinen enz, en ik ga natuurlijk regelmatig met m'n meiden naar buiten, maar een echte natuurspeeltuin had ik nog niet gezien. Nieuwsgierigheid lokte me dus, maar ook het idee om aan zoiets eeen bijdrage te kunnen leveren en de mogelijkheid om inspiratie op te doen voor onze tuin (nu nog woestenij) waren genoeg redenen om naar buiten te gaan. De lunch werd (heel goed) verzorgd en wij genoten van de lekker warme soep, chocolademelk, appeltaart en broodjes. Om daarna weer flink aan de slag te gaan, want van hard werken krijg je het warm (en dat was wel nodig vorig weekend; de meiden hielden zich warm door met hun billen in een broeiende berg houtsnippers te gaan zitten ;-)


Helaas had ik geen fototoestel mee, maar voor meer inspiratie op het gebied van natuurspeeltuinen (ook vvoor in je eigen achtertuin) kun je kijken op de site van Springzaad.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...