vrijdag 20 juni 2008

Hangmat2



Ik ben even niet zo knutselig-creatief bezig, maar ben des te drukker met denkend-creatief bezig zijn; problemen en dilemma's onderzoeken. En dus kwam ik alweer een inspirerend tekstje tegen, gevonden op de site van Zonnig Zieltje:



Ik heb kracht gevraagd…
En het leven gaf me moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik heb wijsheid gevraagd…
En het leven gaf me problemen om op te lossen.
Ik heb voorspoed gevraagd …
En het leven gaf me hersenen en spieren om te werken.

Ik heb gevraagd om te kunnen vliegen …
En het leven gaf me obstakels om te overstijgen.
Ik heb liefde gevraagd …
En het leven gaf me mensen die hulp nodig hebben.

Ik heb gunsten gevraagd …
En het leven gaf me mogelijkheden.
Ik heb niets gekregen van wat ik heb gevraagd…
Maar ik heb alles gekregen dat ik nodig had.
Leef je leven zonder angst, trotseer alle obstakels en laat zien dat je ze kan overwinnen.



Hangmat3



Ik heb het afgelopen half jaar gemerkt dat anders kijken naar dingen, en anders denken over dingen je hele leven kan veranderen. Dan kun je problemen en irritaties zien als groeipunten. Als je los staat van je problemen en irritaties, als je ze kunt beschouwen, dan bèn je je problemen en irritaties niet meer en kun je ze los laten. Alleen als een probleem aan jezelf vastzit is het groot, onoverkomelijk soms zelfs. Koppel je het los, dan is het verrassend klein...



We kunnen zó veel leren van de natuur en van kinderen, want heb je ooit een boom gezien die groter wilde zijn? Heb je ooit een tulp gezien die zichzelf niet goed genoeg vond en liever een roos wilde worden? Heb je ooit een kind meegemaakt dat zich haast omdat het ergens op tijd moet zijn? Wij volwassenen zetten ons vaak zó vast dat we geen kant meer op kunnen. Wij mogen van onszelf niet in die hangmat gaan liggen, want we moeten nog dit en we moeten nog dat. Hoe belangrijk zijn die dingen nu eigenlijk?



Hangmat1



Dus: Mañana, mañana, poko, poko; leef je leven vanuit een hangmat en vooral: have fun!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...